Najlepsze Licea w Polsce - Perspektywy - Srebrna Szkoła 2022
2023-10-26
W dniach 16 X-20 X odbyła się wycieczka klas 3c oraz 4e do Bawarii, która zapewniła uczniom naszego liceum mnóstwo atrakcji. Pierwszego dnia wypłynęliśmy na rejs statkiem po Jeziorze Chiemsee na Wyspę Herreninsel, a następnie zwiedzaliśmy Zamek Herrenchiemsee. Po południu udaliśmy się do leżącego u stóp Zugspitze (najwyższy szczyt Niemiec) Garmisch-Partenkirschen, gdzie co roku 1 stycznia odbywa się noworoczny konkurs zaliczany do Turnieju Czterech Skoczni. Po wjeździe kolejką na szczyt Zugspitze i obejrzeniu malowniczo położonego miasteczka dotarliśmy do hotelu leżącego już w Austrii. Kolejnego dnia wybraliśmy do niewielkiej miejscowość Reutte w austriackich Alpach, gdzie znajduje się wyjątkowa atrakcja wisząca między dwoma szczytami – jeden z najdłuższych, wiszących mostów świata, w stylu tybetańskim – Highline 179. Przeszliśmy przez most łączący ze sobą ruiny zamku Ehrenberg i fort Claudia. Popołudniu zwiedziliśmy wspaniałe zamki Ludwika II Bawarskiego , m.in. Zamek Linderhoff oraz dobrze znany Zamek Neuschwainstein, który był inspiracją dla Walta Disneya. Kolejny dzień stał pod znakiem zwiedzania stolicy Bawarii - Monachium. Zwiedziliśmy muzeum BMW poznając historię tego giganta motoryzacji, zobaczyli też Allianz Arenę, a dzień zakończył spacer po urokliwej starówce miasta. W czasie zwiedzanie monachijskiej starówki zobaczyliśmy: Frauenkirche, będący symbolem stolicy Bawarii, kolumnę mariacką, nowy i stary Ratusz a także rezydencję książąt i królów bawarskich oraz gmach Opery Narodowej.
Wysokie Alpy, baśniowe zamki i urokliwe Monachium zaspokoiły nasze podróżnicze apetyty.