Najlepsze Licea w Polsce - Perspektywy - Srebrna Szkoła 2022

Wycieczka do Włoch w dniach 21-27.09.2024r.

2024-09-27

Wycieczka do Włoch w dniach 21-27.09.2024r. klasy 2e oraz 2i wraz z przyjaciółmi z innych klas oraz wychowawcami
wybrały się na wycieczkę do Włoch.

Wyruszyliśmy w sobotnie popołudnie i już w niedzielę z rana dotarliśmy do Wenecji, gdzie razem w przewodnikiem zwiedziliśmy najważniejsze zabytki tego miasta i podziwialiśmy panoramę miasta z wieży Campanile. Następnego dnia wybraliśmy się do San Marino- najstarszej republiki świata położonej na wzgórzu Monte Titano, a drugą część dnia spędziliśmy na plaży w Rimini spacerując, kapiąc się w morzu i rozgrywając mecz siatkówki plażowej. Kolejnego dnia pojechaliśmy do kolebki renesansu- bogatej Florencji, zwiedzając wiele ślicznych katedr i odkrywając groby wielu znanych włoskich artystów. Piątego dnia zwiedziliśmy dwa miasta: Lukkę- miasto słynące ze swoich murów, kościołów i wież, które razem tworzą jedno z najlepiej zachowanych historycznych centrów miasta w Europie oraz Pizę, gdzie zobaczyliśmy m.in. słynną Krzywą Wieżę. Nietypową przygodą było spotkanie świeżo upieczonego magistra Uniwersytetu, który zgodnie z tradycją dumnie paradował w wieńcu laurowym na głowie. Ostatniego dnia odwiedziliśmy aż 4 miasteczka położne na Wybrzeżu Liguryjskim, przemieszczając się między nimi pociągiem. Były to Monterosso, Manarola, Vernazza i Riomaggiore. Wieczorem tego samego dnia wyruszyliśmy z powrotem do Chrzanowa. Wycieczka była bardzo intensywna, ale wszyscy mimo zmęczenia wrócili bardzo zadowoleni.

Nad młodzieżą opieką sprawowali nauczyciele: prof. Blanka Barańska, prof. Elżbieta Klekotka-Doległo, prof. Agnieszka Wójcik i prof. Piotr Kolasa.

Dziękujemy Panom kierowcom za bezpieczną podróż oraz Panu pilotowi Ireneuszowi za profesjonalną opiekę nad grupą, wiele ciekawych historii, opowieści i konkursów.